Zakon Feniksa
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Regulamin

Go down

Regulamin Empty Regulamin

Pisanie by Admin Pon Lut 17, 2014 3:10 am



ψ REGULAMIN ψ


1. OGÓLNE
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Zabrania się umieszczania treści obraźliwych, rasistowskich, nacjonalistycznych, czy w jakikolwiek inny sposób obrażających którąkolwiek grupę społeczną czy mniejszość.

Administracji należy słuchać bezwzględnie i ma ona decydujący głos w sporach. W razie problemów i pytań, należy się zgłaszać do Administracji.

Spory należy rozstrzygać we własnym gronie, najlepiej na PW. Nie chcemy kłótni na forum publicznym. Jeśli jakiegoś sporu nie da się rozstrzygnąć, należy się zgłosić do Administracji, ale taką ewentualność należy traktować jako absolutną ostateczność.

Administracja to też ludzie i należy to brać pod uwagę. Nie siedzimy tu cały czas i też się czasem mylimy. Jeśli ktoś ma uwagi do Administracji, należy to zgłaszać w odpowiednim temacie albo na PW.

W przypadku nie pojawiania się na forum przez dwa tygodnie (postacie fabularne) lub miesiąc (inne postacie) Administracja ma prawo skasować Twoje konto i oddać postać serialową lub wizerunek do przejęcia. Wyjątek stanowi usprawiedliwienie się w odpowiednim temacie.

Nick = imię i nazwisko postaci. Można zarejestrować się pod innym nickiem, póki nie ma się wymyślonego nazwiska postaci albo forum twierdzi, że wybrana nazwa jest niedozwolona. W takim wypadku jednak należy poprosić administrację o zmianę nicka albo administrator sam go zmieni najpóźniej po akceptacji karty postaci.

Jedno konto = jedna postać.

Istnieje możliwość zakładania multikont, należy wtedy je wpisać w profilu.

Można posiadać dowolną liczbę postaci, w tym jedną fabularną.

Po przeczytaniu regulaminu, należy się pod nim podpisać imieniem i nazwiskiem, w temacie "Podpisy pod regulaminem".

Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym będzie informować.


2. GRA
Forum oparte jest na książkach z serii Harry Potter. Zależy nam na zachowaniu kanonu. Wszelkie romanse i dramaty są więc dozwolone, ale prosimy też o zachowanie "klimatu" książek. Pamiętajmy, że zaczyna się właśnie druga wojna czarodziejów, Lord Voldemort rośnie w siłę, ludzie dookoła giną i jest ogólnie nerwowa atmosfera.

Nie wolno wymawiać imienia Lorda Voldemorta! Jest jedynie kilka osób, które się tego nie boją i wypowiadają głośno słowo "Voldemort", są to Albus Dumbledore, Harry Potter, Hermiona Granger (choć tej przychodzi to z trudnością), Syriusz Black i Remus Lupin. Każda inna postać powinna mówić i myśleć o nim ze strachem, i nazywać go Czarnym Panem (w przypadku śmierciożerców), Sam-Wiesz-Kim albo Tym-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać.
Prawdziwe imię Voldemorta zna tylko Albus Dumbledore i ci, którzy chodzili z Voldemortem do szkoły.

Za wymówienie imienia Voldemorta będzie odejmowane 10 punktów.

Nie ma uczniów wśród śmierciożerców. Jest to dozwolone jedynie przez przeprowadzenie rozgrywki fabularnej i nie jest powiedziane, że się uda.

Nie każdy (a nawet mało osób) rodzi się psychopatą. Wczuwajmy się w grę i stawiajmy się na miejscu odgrywanej przez nas postaci i nie podchodźmy do śmierci jak do czegoś zupełnie normalnego i oczywistego jak pstryknięcie palcami, nawet jeśli nasza postać jest już śmierciożercą. Oczywiście, są i psychopaci, jednak starajmy się zachować jak największy poziom realizmu psychologicznego i psychopatę też odgrywajmy jako psychopatę.

Avatar musi mieć wymiary 200x320px i przedstawiać jakiegoś celebrytę (musi to być zdjęcie). Wyboru wyglądu dokonuje się tylko raz.

Grę można rozpocząć dopiero po akceptacji karty postaci przez Administrację (z ukończoną kartą należy się zgłaszać do Administracji i czekać na akceptację). Do momentu zaakceptowania, można pisać wyłącznie poza fabułą.

Forum kart w budowie służy zapisywaniu sobie na forum nie dokończonych kart. Administracja może tam zaglądać i miewać uwagi, jednak kiedy karta już zostanie ukończona, należy w tym samym temacie napisać odpowiedź z rzutem kośćmi o nazwie "Bonus do karty" i jest to równoznaczne z ukończeniem karty. Nawet jeśli administracja poprosi o jakieś zmiany w karcie, bonus już się nie zmienia.

Na forum obowiązują kości. Więcej - w temacie Kości.

Kiedy wstawiamy gotową kartę postaci, należy w tym samym temacie napisać odpowiedź z rzutem kośćmi o nazwie "Bonus do karty".

Bonusem na start może być na przykład wiedza o istnieniu któregoś z tajnych wyjść z zamku albo o Pokoju Życzeń. Pozostali, nie będący postaciami fabularnymi, muszą sobie taką wiedzę "odblokować" fabularnie, grając z Mistrzem Gry. Może się to stać albo przypadkiem, podczas innej rozgrywki, kiedy MG tak zadecyduje, albo "specjalnie" - kiedy gracz zgłosi się do Mistrza.

Z uwagi na zachowanie mniej więcej równowagi pomiędzy domami, administrator ma prawo przy akceptacji karty przydzielić ucznia do domu innego, niż zadeklarowany przez gracza, jeśli uzna, że tam bardziej pasuje; jednak w komentarzu pod kartą jest zobowiązany napisać, jakie cechy postaci skłoniły go do podjęcia takiej decyzji.

W przypadku chęci stworzenia animaga, wili, wilkołaka, wężoustego lub metamorfomaga należy przed napisaniem karty zgłosić się z prośbą w odpowiednim temacie (animag/genetyki). Nie chcemy przeładowania takimi postaciami, dlatego administracja może odmówić, jeśli podobna genetyka ma służyć niczemu innemu, jak temu, żeby postać była bardziej "fajna". Prośba o podobną genetykę powinna być porządnie uzasadniona pomysłem na odgrywanie i fabułę postaci.

W przypadku chęci stworzenia członka Zakonu Feniksa - z uwagi na tajność i małe rozmiary tej organizacji - przed napisaniem karty należy napisać podanie w odpowiednim temacie.

Postacie kanoniczne nie muszą pisać podań o umiejętności czy przynależność do organizacji, które były im dane w książce - jedynie o takie, które kanonicznie nie zostały u nich określone (np. Syriusz nie musi pisać podania o bycie animagiem, ale jeśli chce umieć legilimencję, musi napisać).

Zaklęcie Patronusa jest bardzo skomplikowane i nie każdy umie je wyczarować. Postacie nie będące aurorami, którzy chcą je znać, muszą się zgłosić w odpowiednim temacie z prośbą i uzasadnieniem, skąd postać zna to zaklęcie i jak się go nauczyła. Administracja zastrzega sobie prawo do nie zaakceptowania prośby - wtedy uzasadni swoją odmowę, jednak istnieje możliwość, że będzie ona brzmiała "mamy już za dużo uczniów, którzy umieją wyczarować patronusa, a jest to rzadkie wśród niepełnoletnich czarodziejów, nie jest też standardową umiejętnością magiczną, dostępną każdemu". Należy taką odpowiedź przyjąć z pokorą i nie kłócić się z Administracją.

Jeśli Twoja postać ma mieć jakieś funkcje w szkole zastanów się nad nią dobrze. Bo jeśli wybierzesz bycie Prefektem nie możesz tym samym być w drużynie i na odwrót. Ograniczenie wprowadzone by każdy miał szansę na to, by skorzystać z dostępnych funkcji szkolnych.

W przypadku większych akcji i eventów nie trzeba koniecznie grać według kolejności, jednak w czasie walk nie należy pisać kolejnego posta, póki nie wypowiedziały się wszystkie osoby, biorące w tej walce udział - należy każdemu dać czas na reakcję. Pominąć kogoś można w przypadku braku jego odpisu przez dwa dni.

Wszystkie powyższe punkty mają na celu uchronienie forum przed tym, żeby absolutnie każdy był superbohaterem. "Zwykli" czarodzieje również mogą być bardzo ciekawymi postaciami, poza tym - można takie postacie rozwijać fabularnie i gra przez to staje się ciekawsza.

Dozwolona jest trilokacja.

Posty fabularne są odpowiednio punktowane (+1 punkt za post, +3 za nowy temat, +5 za stworzenie karty postaci, relacji i sowy). Punkty można wymieniać na nagrody.

Za stworzenie ciekawej i oryginalnej postaci można otrzymać dodatkowe punkty - maksymalnie +50. Przy czym pamiętajmy, że "ciekawa" niekoniecznie równa się "będąca superwypasiona w najdziksze umiejętności i przynależności do czegokolwiek".

Przy pisaniu postów należy pamiętać, że to nie mają być tylko wypowiedzi postaci, ale też ich zachowanie i opis emocji.

Zabrania się offtopowania w postach. Trzymamy się tematu i nie wtrącamy opisów swojego ciastka czy nastroju gracza. Ewentualnie można zrobić poza postem (na górze, bądź na dole) dopisek, że przenosimy się stąd czy stamtąd albo inni gracze mają prawo pominąć naszą kolejkę.

Nie używamy emotikonek w postach fabularnych.

Nikt nie jest wszechwiedzący. Należy odróżniać to, co wie gracz, od tego, co wie postać.

Mistrz Gry ma prawo wtrącać się w rozgrywki, nie wolno go ignorować.

Kolorów w fabule może używać tylko Mistrz Gry.

Każdy gracz ma prawo zakładać własne tematy z odpowiednimi lokacjami, jednak należy wcześniej sprawdzić, czy gdzieś już takie miejsce nie istnieje.

Wątki i sceny erotyczne są dopuszczalne, jednak w granicach dobrego smaku. Nie piszemy tu pornografii - Administracja wierzy w zdrowy rozsądek graczy i w to, że będą wiedzieli, co pominąć milczeniem w swoich postach.

Posty erotyczne należy ukrywać za pomocą opcji [hide].

Jeśli uczniowie będą w szkole pić alkohol bądź uprawiać seks, powinni być przygotowani na to, że ktoś im w tym przeszkodzi. To jest szkoła, nie należy się tak zachowywać i nie na tym gra na forum powinna polegać. Takie rzeczy się zdarzają, owszem, ale zawsze może się zdarzyć, że się zostanie przyłapanym.


3. SYSTEM KAR

Administracja ma wielką nadzieję, że nie będzie musiała tego punktu stosować. Jednak uważa, że powinien się w regulaminie znaleźć, dla porządku.


3.1 Za złamanie któregokolwiek z punktów regulaminu, gracz może - w zależności od wagi przewinienia - otrzymać: upomnienie (w postaci PW), ostrzeżenie (w formie wpisu w profilu - visitors messages) lub bana.

3.2 Za trzy upomnienia jest ostrzeżenie; za trzy ostrzeżenia - ban.

3.3 Po zbanowaniu istnieje możliwość powrotu na forum (ban tymczasowy), jednak jeśli gracz będzie się zachowywał skandalicznie albo sytuacja się powtórzy, ban będzie permanentny.
Admin
Admin
Admin


Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach