Zaklęcia

Go down

Zaklęcia

Pisanie by Antonin Georgijew on Wto Lut 18, 2014 3:23 pm



ψ Zaklęcia ψ

Niewybaczalne

Nie wolno ich używać, dlatego właśnie są niewybaczalne. Użycie ich grozi zaklęciem w Azkabanie. Powszechnie jednak wiadomo, że zaklęcia te są używane, zwłaszcza przez zwolenników Lorda Voldemorta. Istnieją trzy zaklęcia tego typu.

Avada Kedavra - zaklęcie najgroźniejsze, bo uśmiercające. Zabija każdą żywą istotę, w którą zostanie wycelowane. Nie istnieje żadne przeciwzaklęcie, które mogłoby ochronić przed działaniem tej klątwy. Jest tylko jedna osoba, która przeżyła spotkanie z tym zielonym, śmiercionośnym światłem. Wymaga dość dużej mocy i nie jest w stanie rzucić go żaden niepełnoletni uczeń.

Cruciatus - to zaklęcie nie przynosi śmierci, ale niewyobrażalne tortury, które kończą się dopiero gdy osoba rzucająca je zdejmie czar. Są dowody na to, że długotrwałe stosowanie zaklęcia Crucio odbiera ludziom wolę życia, niekiedy nawet zmysły.

Imperius - służy do przejmowania kontroli nad inną istotą. Jest to krótko mówiąc zaklęcie pozwalające wtargnąć do umysłu człowieka, bądź innego żywego stworzenia, i zawładnięcia jego wolną wolą. Ofiary klątwy nie robią nic samodzielnie, nie myślą, nie poruszają się - robią tylko i wyłącznie to, co nakaże im osoba rzucająca klątwę.

Defensywne
Cave Inimicum - zaklęcie obronne, które prawdopodobnie ostrzega przed zbliżającymi się wrogami.

Protego - podstawowe zaklęcie, które musi znać człowiek zamierzający się pojedynkować. Jest to czar chroniący przed innymi zaklęciami. Nie przed wszystkimi rzecz jasna, ale przed większością. Wyczarowuje niewidzialną barierę pomiędzy przeciwnikami. Z założenia zaklęcie odbija się od tarczy i uderza w atakującego.

Protego Horribillis – najpotężniejsze współczesne zaklęcie ochronne. Potężniejszą tarcze mogą wytworzyć tylko czarodzieje władający magią starożytną. Zaklęcie wyczarowuje tarcze wokół wskazanego terenu, potrafi przetrwać większość zaklęć i uroków czarnomagicznych.

Protego Totalum - zaklęcie chroniące, sprawiające, że dane miejsce jest trudniejsze do wykrycia. Uodparnia je również na zaklęcia.  

Riddikulus - ochrania przed boginem, a konkretniej zmienia go w coś zabawnego, pozytywnego.

Salvio Hexia - tworzy barierę, w której ludzie stają się niewidzialni.



Ofensywne

Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające.

Drętwota - oszałamia i powoduje silne drętwienie ciała, a czasami nawet utratę przytomności.

Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, powoduje odrzucenie przeciwnika lub jego różdżki.

Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt, które unieruchamiają przeciwnika.

Incendio - podpala rośliny, przedmioty, ubrania - cokolwiek. Świetne by rozproszyć uwagę swojego wroga. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Lacarnum Inflamarae

Inne

Accio - przywołuje przedmioty.

Aguamenti - wytwarza strumień wody.

Alohomora - służy do otwierania różnych rzeczy, przeważnie wszelkiego rodzaju zamków.

Anapneo - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe. Niejednokrotnie może ocalić komuś życie.

Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz.

Avis - wytwarza stado niewielkich ptaków.

Bombarda Maxima - powoduje eksplozję wskazanego przedmiotu.

Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące dany obiekt.

Colloportus - zaklęcie odwrotne do czaru 'Alohomora'. Powoduje zamknięcie się przedmiotów, kufrów, drzwi etc.  

Confundus- zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.

Depulso - odpycha przedmioty.

Duro- zmienia przedmioty w kamień.

Enervate- działa uzdrawiająco i regeneruje rany.

Engorgio - powiększa małe przedmioty.

Episkey - leczy uszkodzenia ciała.

Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Dodając cząstkę "Vipera-" świetnie działa na węże.

Expecto Patronum - zaklęcie obronne, używane w celu wyczarowania Patronusa. Chroni przed dementorami.

Ferula - nie tyle leczy uszkodzone ciała, ile je po prostu opatruje.

Finite - kończy działanie niektórych zaklęć.

Gemino - tworzy duplikaty przedmiotów, na które zaklęcie zostało skierowane.

Glisseo - wygładza obiekty, tj. na przykład schody.

Harmonia nektere passus - masz szafkę zniknięć? To zaklęcie przyda Ci się, jeśli chcesz, by zadziałała.

Immobilus - spowalnia ofiarę.

Impervius - sprawia, że nie można dotknąć danego przedmiotu (po prostu odpycha nasze dłonie).

Zaklęcie Kameleona - upodobnia do otoczenia przedmiot lub żywą istotę. Jest to zaklęcie całkowicie niewerbalne, nie posiada więc formułki.

Lacarnum Inflamarae - z różdżki wystrzeliwują małe kulki ognia Przy pomocy tego zaklęcia łatwo można coś podpalić.

Legilimens - umożliwia czytanie w myślach ofiary.

Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół. Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus, a innym zaklęciem lewitującym jest Wingardium Leviosa.

Lumos - z końca różdżki wydobywa się światło. Przeciwzaklęciem jest Nox, a silniejszym zaklęciem rozświetlającym Lumos Maxima.

Morsmordre - na niebie pojawia się zielona, lśniąca czaszka - Mroczny Znak - symbol Śmierciożerców.

Mobilicorpus - służy do przemieszczenia osób (lewitacja).

Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, uniemożliwiające jej podsłuchanie rozmów.

Nox - zaklęcie o działaniu przeciwnym do Lumos.

Obliviate - służy do modyfikacji pamięci i ewentualnego usuwania wspomnień.

Oppugno - pojawiają się małe ptaszki, które atakują wskazaną osobę.

Petrificus totalus - powoduje sztywnienie ciała.

Portus - zmienia wskazany obiekt w świstoklik.

Priori Incantatem - ukazuje zaklęcie, które ostatnio zostało rzucone przez daną różdżkę.

Reparo - naprawia przedmioty.

Wskaż mi- Zaklęcie Czterech Stron Świata, przydatne zwłaszcza gdy ktoś ma słabą orientację w terenie. Wskazuje kierunek północny.

avatar
Antonin Georgijew

Różdżka : Ostrokrzew, 12 cali, włos z ogona Testrala
Multikonta : Severus, Andrew

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach