Genetyka

Go down

Genetyka

Pisanie by Admin on Sro Lut 19, 2014 12:45 am



ψ GENETYKA ψ
Genetyka, czyli to, z czym czarodziej się rodzi albo czym się staje w pewnych okolicznościach (wilkołak, wampir). Jednak niewielu czarodziejów ma takie cechy, dlatego przed napisaniem karty postaci i umieszczeniem w niej podobnych cech należy napisać pod tym tematem podanie z użyciem wzoru:

Kod:
[b]Genetyka:[/b] (półwila, ćwierćwila, wężousty, wilkołak itp.)
[b]Dlaczego jest to dla Ciebie ważne, żeby postać miała taką genetykę:[/b] (pomysł na fabułę postaci i konkretne odgrywanie jej z uwagi na taką, nie inną genetykę)
[b]Jak to się stało:[/b] (w przypadku wilkołaka/wampira)

Uczniowie nie mogą być wampirami i wilkołakami.
Iksy oznaczają ilość wolnych miejsc w danej genetyce. Może ich przybywać w miarę, jak będzie więcej graczy.
Podanie może zostać odrzucone, jeśli administracja uzna, że pomysł jest niewystarczający albo jest zbyt dużo wili na forum. Pamiętajmy, że przez całe siedem tomów książek Harry poznał tylko dwie potomkinie wili i były one siostrami. Wampira nie poznał żadnego, a wilkołaki - dwa, z czego jeden był stwórcą drugiego. Samo bycie postacią uwodzicielską, oszałamiająco piękną i przy tym wredną, nie jest powodem wystarczającym, by być wilą.
Nie jest to też forum oparte o wampiry i wilkołaki. Te dwa gatunki są właściwie - podobnie, jak w słowiańskich legendach - bezmyślnymi maszynami do zabijania, nie pięknymi i wyniosłymi arystokratami czy wspaniałymi i silnymi, niepokonanymi kulami futra, kłów i pazurów. Są wyrzutkami społeczeństwa.

WILA
Właściwie - wiły. Są to słowiańskie duchy lasów, czasem przychylne, czasem niekoniecznie. Bywają niszczycielskie i sprowadzają na ludzi obłęd, a bywają przychylne i dobre, względnie - nieszkodliwe. Uwielbiają mamić mężczyzn, są zwiewne, piękne i rozsiewają wokół czar, odbierający mężczyznom zdolność racjonalnego myślenia. W pewnym sensie przejmują nad nimi kontrolę, oszołomiony mężczyzna może nawet nie wiedzieć, że idzie w ich stronę, bardzo łatwo mu się więc utopić w bagnie czy skoczyć z mostu - w tym momencie w jego świecie istnieje wyłącznie wiła, a on będzie chciał z nią tańczyć, póki nie padnie z wycieńczenia.
Mogą ukazywać się w różnych formach zwierzęcych, jednak najczęściej przybierają postać pięknych, jasnowłosych kobiet. Bywają dobre i dzielą się wiedzą medyczną, pomagają czasem ludziom, jednak nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Ich włosy bywają wykorzystywane jako rdzenie różdżek.
Potomkowie wił mogą być półwilą (dzieckiem wili i człowieka) lub ćwierćwilą (wnukiem wili i człowieka). Nie potrafią wtedy zmieniać się w zwierzęta, ale wciąż są niesamowicie piękni i oszałamiający, potrafią też czasem rozsiewać czar wili.

Potomkowie wili:
Fleur Delacour
x
x

METAMORFOMAG
Metamorfomagia to rzadko występująca cecha, polegająca na wrodzonej zdolności dowolnego zmieniania własnego wyglądu. Mogą zmieniać dosłownie wszystko i nie potrzebują w tym celu żadnych eliksirów czy dobrej znajomości transmutacji - jak inni czarodzieje. Mogą się więc na przykład obyć bez eliksiru wielosokowego, a swoją twarz zmienić choćby i w kaczy dziób. Nie potrafią jednak zmieniać się w całości w zwierzęta.

Metamorfomagowie:
Nimfadora Tonks
Santia la Valette
x

WĘŻOUSTY
Jeszcze rzadsza, niż metamorfomagia cecha, polegająca na umiejętności rozmowy z wężami i znajomości ich języka. Cecha ta jest kojarzona z czarnoksiężnikami i nie należy raczej się nią chwalić, ludzie boją się takich czarodziejów. Legenda głosi, że potomkowie Salazara Slytherina mają tą umiejętność, jest ona zresztą konieczna (przynajmniej w szczątkowej formie) do otwarcia Komnaty Tajemnic.

Wężouści:
Harry Potter
Lord Voldemort
x

WILKOŁAK
Wilkołakiem człowiek się nie rodzi, może się nim stać przez ugryzienie innego wilkołaka. Jest to klątwa, zwykle taki czarodziej jest już wykluczony ze społeczeństwa, zaszczuty, a w dodatku musi się borykać z comiesięczną - pod wpływem pełni księżyca - bolesną przemianą w oszalałą, nie panującą nad sobą bestię. Są jednak zagrożeniem wyłącznie dla ludzi, nie atakują zwierząt.
W zwierzęcej formie wygląda jak wilk różni się jedynie kilkoma szczegółami - kształtem pyska czy wielkością łap. W formie ludzkiej nadal pozostają sobą.
Nie mogą kontrolować swoich przemian, nie są w stanie na przykład wypuścić pazurów na chwilę, bo się zirytują. Przez cały miesiąc pozostają ludźmi, ich wilkołactwo nie ma też wpływu na ich temperament. Za to w czasie pełni nie są w stanie utrzymać ludzkiej ani pseudoludzkiej formy.
Ich szał podczas pełni może złagodzić eliksir tojadowy, zażyty odpowiednio wcześniej. Wtedy również zmieniają się w wilkołaka, ale nie napadają na każdego, kogo spotkają - mogą spokojnie przespać noc.

Wilkołaki:
Remus Lupin
Fenrir Greyback
x
x
x

WAMPIR
Wampirem można się stać przez ukąszenie i wypicie krwi innego wampira - tuż po śmierci. Wampiry nie potrafią same kontrolować swojej żądzy krwi, ktoś najwyżej może im w tym pomóc, nauczyć, jak sobie z tym radzić, jednak wciąż będą miały z tym problemy. Muszą pić krew, by żyć, nie mogą wychodzić na światło słoneczne.
Tylko po wielu latach treningu i pracy nad sobą wampir może znów próbować stać się częścią społeczeństwa i wtapiać się w tłum, władać różdżką i udawać czarodzieja. Albo mugola, bo i takie przypadki się zdarzają. Większość wampirów jednak nie daje rady, pozostają cały czas żądnymi krwi, bezmyślnymi maszynami do zabijania.

Wampiry:
x
x
avatar
Admin
Admin


Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Genetyka

Pisanie by Vivien Williams on Pon Mar 03, 2014 9:43 pm

Genetyka: Metamorfomag
Dlaczego jest to dla Ciebie ważne, żeby postać miała taką genetykę: Vivien odziedziczyła tą zdolność po swojej babce. Jej zdolności ukazały się już dzień po urodzeniu, gdy jej oczy zmieniły barwę z jasnoniebieskich na czarne. Matka uczyła ją opanowywać umiejętność od dziecka, więc dziewczyna umiała to wykorzystywać. Gdy tylko chciała coś zrobić, a nie chciała być nakryta, zmieniała poszczególne detale swojej urody i ruszała w bój. Dlatego też bardzo jej się to przydaje.


Hm. Nie widzę, żeby miało to być konieczne i niezbędne dla postaci, poza tym, żeby jej było łatwiej w życiu. Metamorfomagów jest niewielu, dlatego potrzebne mi jest podanie z uzasadnieniem, dlaczego to takie ważne. Chciałabym, żeby było to bardzo istotne dla fabuły postaci - dlaczego to jest takie ważne? Samo zmienianie wyglądu, bo tak łatwiej uniknąć za coś kary do mnie nie przemawia. Rozwiń, jeśli Ci na tym bardzo zależy. Jak ma to wpłynąć na fabułę postaci?
Crow
avatar
Vivien Williams

Różdżka : 12 i ½ cala, heban, włókno z serca smoka
Skąd : Londyn

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Genetyka

Pisanie by Santia la Valette on Wto Mar 04, 2014 5:09 pm

Genetyka: Metamorfomag
Dlaczego jest to dla Ciebie ważne, żeby postać miała taką genetykę: Santia wprawdzie nie pamięta swojej matki, lecz gdy Anna pokazywała małej rodzinne zdjęcia, gdy ta miała kilka latek, od razu nasuwało jej się jedno pytanie... Dlaczego mama na każdym zdjęciu wyglądała inaczej? Nadal można ją było rozpoznać, gdyż zachowywała charakterystyczne rysy twarzy, lecz jej włosy, odcień skóry i tym podobne... W każdym razie, skończyło się na tym, że Santia zapragnęła dorównać rodzicielce i przez lata trenowała, by najpierw upewnić się, że odziedziczyła dar, a następnie, do jak wielkich zmian była w stanie doprowadzić. Natomiast po trafieniu do Hogwartu, wykorzystywała metamorfomagię głównie, by pomagać innym uniknąć kary... Głównie ze strony Filcha, przybierając wygląd łudząco podobny do nielubianych przez siebie ślizgonów i zrzucając winę na nich. Sztuczka na udawała jej się wielokrotnie, że aż dziw, że woźny się na to łapał. Czasami również, gdy ktoś miał gorszy dzień, zmieniała swój wygląd, by go rozśmieszyć, np. przybierając postać, podobną do kobiety-kot lub kaczki-nastolatki. Oczywiście czasem zaliczała wpadki, gdyż będąc zbyt roześmianą lub przeciwnie, zrozpaczoną, miewała chwilowe trudności z powrotem do własnego wyglądu. To przekonało ją, do nauczenia się lepszego panowania nad swoimi emocjami, dzięki czemu, łącząc samokontrolę z metamorfomagią, stawała się doskonałą aktorką.
Jeśli Umbridge zacznie się zbyt rządzić w szkole, Santia z radością wykorzysta swoje umiejętności przeciwko niej i każdemu innemu, kto spróbuje zagrozić jej bliskim.

-----------------------------------------

Hm... Okej, tu jest już bardziej rozwinięte, z tym, że metamorfomagia nie działa tak, jak eliksir wielosokowy albo animagia. Nie zmieniasz się nagle w innego człowieka czy w zwierzę, więc Santia nie mogła zwalać winy na nielubianych Ślizgonów, wyglądając jak oni. Mogła najwyżej zmieniać wygląd nosa, kor włosów, skóry, takie rzeczy. Szczegóły, ale nie upodabniać się do konkretnego człowieka. Niemniej, w porządku - jeśli będzie wyglądać jak ktoś inny, nie konkretne osoby, to tak. Akceptuję.
Crow
avatar
Santia la Valette

Różdżka : 11 cali, dziki bez, giętka, rdzeń z pióra żmijoptaka
Multikonta : ---

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Genetyka

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach